Det er umulig å vite hva som funker – uten testing

Testing gjør deg mer treffsikker når du skal nå ditt publikum. (Getty images)


Dyktige designere og tekstforfattere vet mye om hvilke bilder og tekster som klikker godt. En test vil imidlertid fortelle deg hva som faktisk klikker best.

Når innholdsprodusentene smir og spikker på bilder og budskap, bugner det gjerne av mulige innfallsvinkler for å vinne kundens oppmerksomhet. Skal budskapet være enkelt og klart, eller tvetydig for å pirre nysgjerrigheten? Er dere best tjent med en formell eller personlig tilnærming?

Mens enkelte kjemper som løver for å fremme sin smakssak, benytter andre sofistikerte verktøy for å analysere hvordan mottakeren faktisk handler på kommunikasjonen din.

  • Tester du de to mest aktuelle emnefeltene på et mindre segment, kan du med sikkerhet rulle ut den beste varianten til majoriteten.

Bygge videre og lære

Uansett om det er snakk om emnefelt, nyhetsbrev, Facebook-aktiviteter eller hjemmesiden din; Lesetid, hvor leseren klikker, når de forlater en session og en rekke andre parametere er fullt mulig å teste og måle.

Det beste av alt er at tallene fra testen både optimerer den aktuelle utsendelsen, og byr på innsikt nok til å videreutvikle selve strategien din.

  • Jo tidligere du kommer i gang med testing og analyse, desto enklere er det å generere presist og relevant tallmateriale som gir resultater.

Helt siden 2008 har vi utviklet skreddersydde testløp for store aktørerer som Telenor, Norwegian og Eika.

Dette har generert vitalt tallmateriale basert på millioner av årlige epost-utsendelser. Vi har klokkertro på at tett samhandling mellom innholdsproduksjon og analyse er veien å gå for å oppnå varig vekst.

Ta en prat med oss om hvilke tester som er aktuelle for deg.

Å teste på fast basis er å være i en pågående læring og videreutvikling

E-post er fremdeles en av de viktigste salgskanalene på nett. Det er en kanal som oppfattes som seriøs, og du selv har full råderett over hvordan du bruker den.

Hvor mye tenker du gjennom teksten i emnefeltet før du sender e-post?

47 prosent bestemmer seg for å åpne eller ikke basert på teksten i emnefeltet. Om ikke det er grunn nok i seg selv for å teste emnefelt-teksten skal du vite at så mange som 69 prosent bestemmer seg for å legge mailen i spamboksen basert på den samme teksten.

Jepp, veien til suksess med e-post-utsendelser kan være en krevende ferd. En ferd du ikke bør legge ut på uten de beste hjelpemidlene.

Les også: Emnefeltet er som et visittkort: Det bygger omdømmet ditt.

Uansett hvilken stil og strategi du har i kommunikasjonen med kundene dine, er vi overbevist om at det beste er å fokusere på mottakeren. Holder du kommunikasjonen enkel, vennlig og ekte vil du få stort utbytte av kontinuerlige tester.

B2B, sier du?

Ikke glem at dialog uansett foregår menneske til menneske. Selv automatiserte chatbots baserer seg på menneskelig testing, innsikt og analyse.

Håvard Paulsen

Håvard Paulsen

Tekstforfatter

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *