I 2016 sa vi hei 70 millioner ganger

I 2016 sendte vi i Evokedset ut 64,4 millioner e-post og 6,1 millioner SMS. Det betyr over 70 millioner kundekontakter. Tjohei!

– Skal vi virkelig oppsummere 2016, er ikke det nesten en klisjé? spør en av blogg-entusiastene.

– Men vi lever jo av å diskutere og analysere klisjeer, skru på klisjeer, gjøre klisjeene smartere og forsøke å lage nye. Skal vi ikke bare oppsummere 2016 vi også? svares fra skrivebordet vis av vis.

Jo. Vi gjør det. Vi også. Men vi blåser i nyttårstalen fra bloggtastaturet og lar heller noen av de flinkeste folka våre dele sine 2016-opplevelser.

2016 EvokedSet

Anette. Redaktør. 2016 ble et bank-år!

2016 var året da EvokedSet for alvor ble leverandør av innhold til web. Artikler og blogg har vi jo masse erfaring med fra før. Men dette var mye større. I 2016 lanserte Eika og de 70 bankene i Eika Alliansen sine nye nettsider. EvokedSet var hovedleverandør av innholdet, både store og små tekster.

Prosjektet har vært lærerikt både for Eika, bankene og for oss. Brukertester har vist oss at kunden oppfører seg annerledes enn vi først trodde. I 2017 skal vi jobbe enda hardere for å imøtekomme bankkundenes behov, slik at sidene løser det de er på jakt etter.

eika

Line. Prosjektleder. 2016 – lek med ord!
Filmnytt Canal Digital
Vi fikk i oppdrag å lage et annerledes FilmNytt til Canal Digitals kunder som ennå ikke hadde leid film. Målet var enkelt: Vi skulle motivere til filmleie.

Da begynte våre kreative å leke med uttrykket «Leie film».

«Lei deg? Lei film.»
«Lei av å vente? Lei film.»
«Lei svigers? Lei film.»

Det finnes alltid en grunn til å leie film.

En av barrierene var at kundene ikke kjente til koden for filmleie. Dette ble derfor fremhevet i all kommunikasjon.

Mottakergruppen ble eksponert for budskapet i sommer og høst, og kunden merket en betydelig økning i antall kunder som leide film i perioden.

Det var artig å få lov til å gjøre noe nytt i et ganske satt format.
Øystein. Rådgiver. 2016 – vi har aldri testet mer!

I 2016 har stadig flere kunder sett verdien av AB-testing. Testing gir oss innsikt i hvor viktig det er å jobbe med mål og ikke minst at det er smart å justere,optimere og bli klokere underveis i et prosjekt.

Her kan du lese mer om Øysteins KPI-idealer

Tine. Designer. 2016 – jeg fikk tegne mer!

Som animatør og designer vil jeg trekke frem kampanjesiden vi laget for Canal Digital rundt temaet flytting.

Dette var en veldig morsom jobb, spesielt fordi responsen ble så god at vi senere ble bedt om å gjøre en tilsvarende jobb for Telenor.

Flytteside Canal Digital Evokedset

Et slikt prosjekt viser hva vi kan få til når det settes av tid til idéarbeid – og når AD og designer jobber sammen i team.

Kampanjesiden og animasjonen til Tine kan du se her

Nina. Prosjektleder. 2016 – familieferie!

Jeg vil trekke frem piloten vi laget for Norwegian for å treffe de som reiser med barn. Her gikk flere kreative hoder sammen og kom opp med et familiekonsept som har gitt så gode resultater at vi nå er i gang med å lage en fullversjon basert på læringen fra piloten.

Norwegian Familie EvokedSet
Geir. Prosjektleder. 2016 – Norge møtte SWAP!

Jeg vil gjerne trekke frem videoquizen vi laget for Telenor der målet var opplæring i produktet SWAP. Konkurransen ble promotert på sosiale medier, gjennom nyhetsbrev og i egen konkurransemail. Kombinasjonen av sosiale medier og direktekommunikasjon med e-post, hadde svært god effekt.

Konkurransen fikk nærmere 50 000 registrerte deltakere – et resultat både vi og kunden er veldig fornøyd med. Kostnadsmessig er det uten tvil e-post som gir best ROI.

Demoen av konkurransen ser du her

(Og hvis du lurer på om e-post funker… les mer her… Blogg anm.)

Petter. Filmmann. 2016 – film på nye måter!

Et av mine høydepunkter fra 2016 er tilliten Eika har vist oss. De har gang på gang gitt oss et spillerom for lek og kreativitet som har bidratt til å gjøre jobben min adskillig mer spennende. Jeg er overbevist om at dette også gir bedre filmleveranser.

Se for eksempel denne filmen om 18-årssamtalen med banken.

Og så må vi jo spørre de to som faktisk eier EvokedSet. Vi møtter dem etter en lett januarlunsj i verdens beste kantine.

Morten. Daglig leder. 2016 – rekorder!

Rekorder er et stikkord for 2016. Rekordmange bestillinger. Rekordmange nye ansatte. Rekordmange fornøyde kunder og gode opplevelser.

Martin. Sjefskonsulent. 2016 – idéskaping!

2016 var et år da vi satset skikkelig på kompetanseheving, idéskaping og gjorde et kommunikasjonsfaglig løft i sjappa. Oppsummere? Skal du oppsummere alt nå? Jeg er ikke helt ferdig med 2016 jeg …

sjefene

Lunsjen ble avsluttet med svart kaffe. Dette var bare et lite utvalg av alt vi i EvokedSet har levert til våre kunder i 2016. Mange var så opptatte med nye prosjekter at de slett ikke hadde tid til å se seg tilbake. Men det skal vi. For er det én ting vi har lært i året som gikk, så er det nettopp at læring fra siste jobb gjør neste jobb bedre.

Og så har vi lært en ting til. Ikke glem å spørre Kjetil…

Så .. Hva med deg? Tekstforfatter Kjetil i kroken?

alvaDet viktigste som skjedde i 2016 var at Geir, Line, Margareth, Signe Marie, Silje, Elisabeth, Håvard, Espen, Christin og Christian kom inn dørene i Frøyas gate.

Knakende flotte folk som har gjort oss bedre både faglig og sosialt!

Men … Det aller viktigste var at jeg fikk en ny sjef. Hun har satt meg skikkelig på plass. Hun tar ikke nei som et svar, og forventer full innsats til alle døgnets tider. Hun heter Alva.

Stort og smått. Takk for alt vi har opplevd og lært. Vi er klare for 2017.

 

Håvard Paulsen

Håvard Paulsen

Tekstforfatter

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *